tisdag 10 maj 2011

Första kunden

Då har vi fått första kunden kan man säga. Första kunden som betalar per mån iaf. Har ännu inte öppnat själva hotell-verksamheten, men vi hyr ut några rum per månad i början för att säkra en del av hyran om det skulle vara svårt att fylla hotellet i början vilket det nog kan vara. Hon är pastor, så det ska bli intressant att se hur hon går ihop med hash-rökande back-packers.

Paola hade halva släkten här igår jävlar vilken hönsgård. Som klanen Romert på pås-vin och Glempa ungefär. Och alla hade åsikter om hur saker ska skötas. Men vi har sparat mkt pengar på möbler och sånt de har haft med sig

Drösbackarna till målare börjar nu äntligen bli klara, och vårt rum är helt klart. Återstår städning och köpa sängar så kan vi öppna. Kan nog bli denna vecka. Idag ska vi köpa sängar och betala depositionen, efter det har vi gjort den större delen av initial-investeringen. Har sålt lite klockor så verkar inte som jag behöver panta något. Kan nog t o m investera lite mer och kapa åt mig en större andel då en av delägarna har dåligt med cash och de andra är nöjda med sin andel. Tror t o m jag kan panta upp min Nikon så jag kan ta lite bättre bilder. Har tagit en video där jag går igenom hela huset, lägger upp den senare idag.


4 kommentarer:

  1. Det går framåt!Härligt!

    SvaraRadera
  2. Fett! Älskar att du gör något av din kreativitet som du dolt i latet och extrem samhällskretik och faktiskt gör något som inte är helt moraliskt förkastligt!

    SvaraRadera
  3. kommentaren kan tolkas aning negativt men det är den inte utan ärlig och uppmuntrande! Och jag vet att du tål det;-)

    SvaraRadera